niedziela, 17 lutego 2013

... znaczkowo-krakowsko

Muszę się pochwalić :P wczoraj, od nie pamiętam jak długiego czasu napisałam list. Taki zwykły, pisany ręką piórem na papierze. Po skończeniu wsadzony do koperty, na którą nakleiłam znaczki. I właśnie chyba to nakłoniło mnie do pogooglowania w poszukiwaniu widoków i wizji Krakowa na znaczkach pocztowych. Natrafiłam na znaczki przede wszystkim z charakterystycznymi budynkami, reprodukcjami znanych widoków, czy autorskimi wizjami (np. Witolda Chomicza). Nie ma się co dziwić - historyczne miasto nasuwa skojarzenia z budynkami, ale miasto to także ludzie i zwyczaje oraz tradycje. I takie znaczki też się trafiły - obok Katedry Wawelskiej wesoło harcuje Lajkonik a cała gromadka znanych osób związanych z Krakowem zaludnia Rynek przed kościołem Mariacki. Są to znaczki z różnych okresów, tych radosnych np. okołojubileuszowych, jak i z mrocznych lat Generalnej Guberni. A zresztą, rozgadałam się, zobaczcie sami:

źródło: joystamps.com
źródło: joystamps.com
Kogo poznajecie? :> źródło: filatelistyka.poczta-polska.pl
źródło: joystamps.com
źródło: klaser24.pl
źródło: flickr.com
Tu nie wszystko to Kraków (i jeszcze te wrony psują krajobraz - grrr) źródło: galeriakrakowska.info
j.w.; źródło: pl.wikipedia.org
c.d.n. 

Może w kolejnym wpisie uda mi się przygotować zestawienie znaczków z widoczkami Krakowa na zagranicznych znaczkach...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz